Leírás:
Varratelemzés csoportmunkában
A foglalkozások során a vizualitás kerül előtérbe, a diákok által hozott saját munkadarabnak köszönhetően úgy, hogy közben a varrat minősítése, vizsgálata, követhető a többi diáknak is a csoport munkának köszönhetően. A varrat elemzésében a tanulók érdeklődése folyamatos, motiválhatóak, elemzéseikkel segítik egymást a tanulásban.
E módszer alkalmazásával valósítható meg leginkább az elmélet és a gyakorlat egysége.
A foglalkozás sikeres megtartásának feltétele pedagógus oldalról az, hogy a pedagógus szaktárgyi tudása gyakorlati tapasztalata magas szintű legyen. A varrat elkészítése után feltett tanulói kérdésekre a pedagógus gyakorlati tapasztalatai, szerelési-, anyagvizsgálati ismeretei alapján választ ad, mely úgy gondolom, hogy a tanulói motiváció alapja.
A diákok a gyakorlatról hozott tapasztalataikat, kérdéseiket, megosztják egymással és a pedagógussal is. Így azonnal lehet korrigálni a pedagógusnak az esetleges problémákat.
A gyakorlott pedagógus az adott kereteken belül rugalmasan tudja alakítani a tanítási-tanulási stratégiákat a tanulási célokkal összhangban és képes differenciálni a tanulói képességeknek megfelelően, odafigyelve a tanuló csoportok kialakításánál.
Varratelemzés csoportmunkában
Jegyzőkönyv letöltése