A hegesztés fő paramétereinek hatása a varratra
A tanórák célja, hogy egy-egy kiválasztott hegesztési technológiával e készített varrat elméleti –és a gyakorlati ismereteit együtt lehessen elsajátítani, gyakorolni, tehát az elmélet és a gyakorlat egységét szeretném ezzel a tananyaggal erősíteni. Így az alkalmazott módszerek közül is elsősorban a tanár és a diákok közötti interaktivitást helyezem előtérbe. Egy egy feladat elvégzésekor a megbeszélés, a feladatot elvégző tanuló önreflexiója és a szakmai vita is előkerül. Az érveléssel, a diákok kommunikációja és a szakmai nyelv használata is formálódik, erősödik.
A foglalkozások során a vizualitás kerül előtérbe, a szimulátornak köszönhetően úgy, hogy közben a varrat alakulása követhető a kívülállóknak is a digitális tábla segítségével. A varrat elkészítésének folyamatában a tanulók érdeklődése folyamatos, motiválhatóak, elemzéseikkel segítik egymást a tanulásban.
E módszer alkalmazásával valósítható meg leginkább az elmélet és a gyakorlat egysége. A szimulátor használata során a tanuló dolgozik, hiszen a varrat elkészítése, az egyéni beállítások a tanulótól figyelmet és aktivitást kér.
A foglalkozás sikeres megtartásának feltétele pedagógus oldalról az, hogy a pedagógus szaktárgyi tudása biztos alapokon nyugodjon. A varrat elkészítése közben feltett tanulói kérdésekre a pedagógus gyakorlati tapasztalatai, szerelési-, anyagvizsgálati ismeretei alapján választ ad, mely úgy gondolom, hogy a tanulói motiváció alapja.
A diákok a gyakorlatról hozott tapasztalataikat, kérdéseiket, megosztják egymással és a pedagógussal is. Így azonnal lehet korrigálni a pedagógusnak az esetleges problémákat.
A szimulátor gép használatának e sajátossága miatt, a pedagógus az adott kereteken belül rugalmasan tudja alakítani a tanítási stratégiákat a tanulási célokkal összhangban és képes differenciálni a tanulói képességeknek megfelelően.
A szimulátorhoz csatlakoztatott számítógépen rögzített tanulói mappában tárolt varratképeket később is lehet elemezni, melynek során a paraméterek megfelelő beállításának elemzése és a finom motorikus mozgás begyakorlása a cél.
A folyamatok során a pedagógus tudatosan alkalmazza az értékelés különböző funkcióit a pedagógiai folyamat szabályozására, a tanulói személyiség fejlesztésére, önértékelési képességük kialakítására.