A foglalkozások során a vizualitás kerül előtérbe, a diákok által hozott saját munkadarabnak köszönhetően úgy, hogy közben a varrat minősítése, vizsgálata, követhető a többi diáknak is a csoport munkának köszönhetően. A varrat elemzésében a tanulók érdeklődése folyamatos, motiválhatóak, elemzéseikkel segítik egymást a tanulásban.
E módszer alkalmazásával valósítható meg leginkább az elmélet és a gyakorlat egysége.
A foglalkozás sikeres megtartásának feltétele pedagógus oldalról az, hogy a pedagógus szaktárgyi tudása gyakorlati tapasztalata magas szintű legyen. A varrat elkészítése után feltett tanulói kérdésekre a pedagógus gyakorlati tapasztalatai, szerelési-, anyagvizsgálati ismeretei alapján választ ad, mely úgy gondolom, hogy a tanulói motiváció alapja.
A diákok a gyakorlatról hozott tapasztalataikat, kérdéseiket, megosztják egymással és a pedagógussal is. Így azonnal lehet korrigálni a pedagógusnak az esetleges problémákat.
A gyakorlott pedagógus az adott kereteken belül rugalmasan tudja alakítani a tanítási-tanulási stratégiákat a tanulási célokkal összhangban és képes differenciálni a tanulói képességeknek megfelelően, odafigyelve a tanuló csoportok kialakításánál.
A tanórák célja, hogy egy-egy kiválasztott hegesztési technológiával elkészített varrat elméleti –és a gyakorlati ismereteit együtt lehessen elsajátítani, gyakorolni. Így tehát az elmélet és a gyakorlat egységét szeretném ezzel a tananyaggal erősíteni. Így az alkalmazott módszerek közül is elsősorban a tanár és a diákok közötti együttgondolkodást, közös megbeszélést helyezem előtérbe. Egy -egy varrat elemzésekor a megbeszélés, a feladatot elvégző tanuló önreflexiója és a szakmai vita is előkerül. Az érveléssel, a diákok kommunikációja és a szakmai nyelv használata is formálódik, erősödik.
A foglalkozások során a vizualitás kerül előtérbe, a diákok által hozott saját munkadarabnak köszönhetően úgy, hogy közben a varrat minősítése, vizsgálata, követhető a többi diáknak is a csoport munkának köszönhetően. A varrat elemzésében a tanulók érdeklődése folyamatos, motiválhatóak, elemzéseikkel segítik egymást a tanulásban.
A hegesztett kötések hibatípusainak ismerete, szemrevételezése, a roncsolásos illetve roncsolás- mentes vizsgálatok alkalmazása a hegesztési folyamatok során meghatározzák a hegesztett szerkezetek minőségét, illetve a szerkezetek biztonságos használhatóságát.
A hibatípusok nemzetközi jelölésrendszerének ismerete és alkalmazása, a hibák felismerése és javíthatósága mind a hegesztőképzés sarkalatos pontja.
A film megtekintése után közös összefoglalás és füzetjegyzet elkészítése.
www.youtube.com/watch?v=pXFAyR4MYZM
A hegesztett kötések hibatípusainak ismerete, szemrevételezése, a roncsolásos illetve roncsolás- mentes vizsgálatok alkalmazása a hegesztési folyamatok során meghatározzák a hegesztett szerkezetek minőségét, illetve a szerkezetek biztonságos használhatóságát.
A hibatípusok nemzetközi jelölésrendszerének ismerete és alkalmazása, a hibák felismerése és javíthatósága mind a hegesztőképzés sarkalatos pontja.
youtube.com/watch?v=IuWzzgat0jk