Szemrevételezéssel a diák tudja beazonosítani az ismert varrathibákat. Az élménypedagógia eszközeivel csoportmunkában a maguk által elkészített varratok hibáit képes legyen megfogalmazni és a hegesztés javítására módszereket megfogalmazni és a hegesztés javítására módszereket alkalmazni. A foglalkozások célja tehát,az előzőleg megszerzett tudás begyakorlása, az elmélet és gyakorlat összehangolása, a beállításoknak megfelelő, pontos munka végzése, melyben szükséges az egyénre jellemző és a társas kapcsolatokat lehetővé kompetenciák fejlesztése és alkalmazása.
A hegesztett kötések hibatípusainak ismerete, szemrevételezése, a roncsolásos illetve roncsolás- mentes vizsgálatok alkalmazása a hegesztési folyamatok során meghatározzák a hegesztett szerkezetek minőségét, illetve a szerkezetek biztonságos használhatóságát.
A hibatípusok nemzetközi jelölésrendszerének ismerete és alkalmazása, a hibák felismerése és javíthatósága mind a hegesztőképzés sarkalatos pontja.
A tananyag összefoglalja és ábrázolja a főbb hibatípusokat, a diák segítségével csoportmunkában a tanórán elemzéseket és ötletrohamot is tarthatunk, kiegészítve a tanulók által készített és az elméleti órára behozott varratok elemzésével.