Programozás feladatgyűjtemény

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • feladatgyűjtemény
  • szakgimnázium
  • felnőttképzés, felnőttoktatás
Szerző*: Huri Gábor, Komoróczy Tamás
Ajánlott évfolyam*:
  • 11. évfolyam
  • 12. évfolyam
  • 13. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • egyéni
  • páros
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: 6-10 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
Tananyagfejlesztő intézménye*: Nyíregyházi SZC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma
Ágazat*: Informatika és távközlés
Szaktantárgy:
  • szakmai elmélet
  • szakmai gyakorlat
Ez a feladattár nem a hagyományos módon készült feladatgyűjtemény. Célunk az volt a létrehozásával, hogy az Informatika ismeretek érettségi vizsgához mintákat adjon, így a feladatok nehézsége, bonyolultsága, vagy a megoldáshoz szükséges idő mennyisége nem összevethető az érettségi programozás feladatával. Arra törekedtünk, hogy a feladatok megoldása során használandó eszközök, algoritmusok lefedjék a vizsgakövetelmények legfontosabb részeit. Ezért a feladatok sikeres megoldása szükséges, de nem elégséges feltétele az érettségin a programozás feladat sikeres megoldásának! A feladatok a középszintű és emelt szintű vizsgákra való felkészülés során is ajánlottak. A feladatgyűjtemény két részből áll. Az elsőben a kitűzött feladatok esetében, lépésenként segítséget nyújtunk rávezető kérdésekkel, kódrészletekkel, illetve teljes kóddal is. A teljes megoldást is közreadjuk letölthető formában. A lépésekhez magyarázatok tartoznak, így különböző utakat bejárva bővíthetik a tudásukat a diákok, vagy csak egyszerűen ellenőrizhetik az önálló munkájukat. A második részben olyan feladatok találhatóak, amelyek már közelebb vannak az érettségi feladatokhoz, azonban ezekre nem adunk megoldást, azt az olvasóra bízzuk. Célunk volt, hogy az érettségin mindkét nyelvet tanulók kapjanak támogatást, de elsősorban a Java nyelvet preferáljuk. A C# nyelvű megoldásokat a feladattár honlapján, lehetőségeinket figyelembe véve tervezzük közreadni. A megoldások során támaszkodunk a következő főbb ismeretkörökre programozásból: • Primitív típusú változók és a velük végezhető műveletek • String típus és alapvető metódusai • Adatbevitel konzolról • Alapvető vezérlési szerkezetek • Állomány műveletek. Java esetében a RandomAccessFile osztály használatát tételezzük fel. Kiegészítő ismeretként más megoldás is megadhatunk. • Tömbök használata, beleértve a tömbök tömbjét is • Elemi algoritmusok • Saját metódusok készítése • Osztályok használata. (OOP szemlélet figyelembe vétele) • Kivételkezelés • Gyűjtemények, kiemelve a következőket: o ArrayList használata o TreeSet használata A források és a megoldások letölthetők feladatonként a következő helyről: https://github.com/szolarisz/ginop623 A feladattár a GINOP 6.2.3 keretében jött létre és a Nyíregyházi Szakképzési Centrum a jogtulajdonos. This work is licensed under the Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 2.5 Magyarország License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/hu/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.

A tananyag elemei

Programozás feladatgyűjtemény - megoldások
  ZIP
Elérhető

A feladatlaphoz tartozó megoldások

Programozás feladatgyűjtemény - forrás állományok
  ZIP
Elérhető

Grafikus alkalmazás-fejlesztés az érettségire