Kémiai kísérletek gyűjteménye Anyagismeret tantárgyhoz fodrász szakhoz

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • feladatgyűjtemény
  • szakközépiskola és szakiskola
Szerző*: Bakó András - Mészáros Melinda
Ajánlott évfolyam*:
  • 09. évfolyam
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
  • 12. évfolyam
Ajánlott létszám*: kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: nem releváns
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
Tananyagfejlesztő intézménye*: Nyíregyházi SzC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma – Nyíregyházi SzC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
Ágazat*:
  • Vegyipar
  • Szépészet
A tananyag 20 kísérletet tartalmaz, ami hasznos a fodrászoknak a szakma elsajátításához. A leírás tartalmazza az elméleti hátteret, a szükséges anyagokat és eszközöket, tapasztalatokat, és azok magyarázatát, megjelölve a kísérlethez szükséges időt is. A kísérletek általában néhány percet vesznek igénybe, azonban az előkészületek, a tapasztalatok összefoglalása, a következtetések és magyarázatok akár 15-20 percet is igényelhetnek. Az időigény jelölésre kerül a kísérletek során. Legfőbb cél a tanulók érdeklődésének felkeltése, hogy saját tapasztalataik alapján felfedezzék, megfigyeljék és megismerjék a környezetükben lévő vegyi anyagokat, továbbá a használatuk során végbemenő változásokat. Munkájuk során az anyagokat és eszközöket felelősségteljesen használják. A diákok kémiai kísérleteken keresztül megismerkednek a háztartásban illetve az általuk is használt kozmetikumok összetevőivel, azok tulajdonságaival, szerkezetével, alkalmazásuk lehetőségeivel. Az anyagok vizsgálata így lehetővé teszi számukra a szerkezet - tulajdonság összefüggésének felismerését. A tanulók a kísérletek tapasztalatai és a tanult ismereteik segítségével magyarázzák meg a látottakat. Fontos cél, hogy tapasztalataikat és a megszerzett ismereteiket a későbbiekben a munkájuk során is alkalmazni tudják. A kísérletek elemzése során, a kémiai szakkifejezések helyes használatát is elsajátítják. Felismerik a környezeti problémákat, és a fenntartható fejlődés jelentőségét a fodrászatban.

A tananyag elemei