Turisztikai vizsgaremek

Belépés a foglalkozásba
Turisztikai vizsgaremek
 Elérhető
Általános adatok
Szerző: Zsigó Zita, Kertész Ibolya
Témakörök:  Nincs
Rövid leírás: Módszertani ajánlás a projekthez
Leírás: Módszertani ajánlás: A projekt során a kollégák együttműködése rendkívül fontos. Lehetőséget biztosít egy nyitott kommunikációra térben és időben, amely a XXI. században egy nagyon fontos lehetőség és követelmény is. Az osztályterem így nyitottá válik, a kommunikáció nem szorul a tanóra keretei közé. Olyan kollégák számára ajánlom a hasonló projektek alkalmazását, akik az előbbi lehetőségek fontosságát felismerték és pedagógiai eszköztárukban már szerepel, vagy nyitottak erre. Általános felhasználói szintű informatikai ismeretek szükségesek a munka során. Az Office 365 széles szoftver kínálatot biztosít. A Microsoft olyan környezetet teremt ezáltal a felhasználók számára, mellyel a munkájuk során sokszínű megoldásokat alkalmazhatnak. A projekt nem titkolt célja, hogy a kollégák figyelmét erre a nem túl ismert lehetőségre irányítsa, rávilágítva az előnyeire és a benne rejlő széleskörű lehetőségekre. Az iskolák számára ingyenesen elérhető és minden tanuló bevonható. A megvalósításhoz internet elérés szükséges, ezen kívül semmilyen beruházást nem igényel. Megmutatható a diákoknak a felhőalkalmazások használatának előnyös volta és széleskörű alkalmazhatósága. A projekt alapgondolata, bármilyen területen alkalmazható. Gondolkodjunk együtt, segítsük egymást egy feladat megoldása érdekében, megadva diákjainknak hogy megismerhessék a csapatmunka előnyeit, közösségfejesztő hatását és a kötődés kialakulását a tanár és diák, valamint diák-diák között. Ezzel párhuzamosan megtartva az egyéni fejlődés igényét és fontos voltát. A munka világában kikerülve a munkaadók pontosan ezen kompetenciák fontosságát fogalmazzák meg elvárásként jövőbeli kollégáik felé. Legyen kreatív, jól kommunikáljon, tudjon csapatban dolgozni úgy, hogy a közös cél érdekében annak hasznos tagja legyen. Meggyőződésem, hogy az ilyen megoldások rendkívül fontos közösségformáló erővel bírnak és alkalmazhatóságuknak csak a tanári képzelet szab határt. A munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelő kompetenciák fejlesztése, pedig minden képzés számára egy rendkívül fontos cél kell legyen, így kiemelt szerepet kap.
Célcsoport: turisztikai szervező értékesítő
Időtartam: 4 óra
Tanulásra javasolt idő: 4 óra
Létszám (fő): 11
NoPIC
Elem címe: Turisztikai vizsgaremek
Szerző: Zsigó Zita, Kertész Ibolya
Típus:    Szöveg
Feladat leírás,
Leírás:

A háló bemutatja a vizsgaremek és a hozzákapcsolódó tantárgyak kapcsolatát. Szorosan kapcsolódik az IKT a turizmusban és a Turizmus rendszere tantárgyakhoz, de a többi szintén 13. évfolyamos tantárgy is a részét képezi, mint a Turizmus földrajz, Kultúr- és vallástörténet, Vendégfogadás, Üzleti protokoll és Marketing.

 

 

NoPIC
Elem címe: Turisztikai vizsgaremek
Szerző: Zsigó Zita, Kertész Ibolya
Típus:    Szöveg
A projekt leírása
Leírás:

A projekt a bemutató megtekintésével és értékelésével zárul, melyet a vizsga követelmények figyelembevételével alakítottunk ki. 2 alkalommal fogja a diák előadni a vizsgaremeket. Az első alkalom 13. évfolyamon zajlik, majd 14. évfolyamon a vizsga alkalmával. A 13. évfolyamon a munkafolyamatot figyelemmel kísérjük és folyamatosan alakítjuk a vizsga elvárása szerint. A bemutatóra való felkészülés elősegítése érdekében a Teams felület állandó online kapcsolatot biztosít a diákok és a tanárok között.

13.évfolyam:

Helyszín: az iskola számítástechnika tanterme

Időpont: 2020. 04. 17.

felület: Microsoft Teams (https://products.office.com/hu-hu/microsoft-teams/group-chat-software)

meghívottak: IKT a turizmusban és Turizmus rendszere tantárgyak oktatói, az iskola vezetősége

technikai feltételek: projektor, internet kapcsolat, számítógép

dokumentáció: A felületen elérhető jegyzet, mely rögzíti a választott témát és annak legfontosabb elemeit. Az oldalon folyamatosan elérhető a vizsgaremek, fotók és videók a prezentáció során készülnek, melyet szintén a felületre tölt fel a szakoktató a vizsgát követő napon.

értékelés: a megadott szempontsornak megfelelően egyénre szabottan, a vizsga követelményeinek figyelembevételével zajlik.

A tanuló a bemutatóját követően reflektál a saját előadásra majd megismerve a tanárok és a csoport tagjainak észrevételeit, lehetősége van önértékelésre, módosítások végrehajtására.

Az 13. évfolyamon elkészült dokumentum, a vizsgaremek bemutatható verziója, amelyen azonban további módosítás történhet, hiszen az online felület az állandó konzultáció lehetőségét biztosítja, akkor is, ha az IKT a turizmusban tantárgy a következő évfolyamon már nincs a tantervi hálóban.

14.évfolyam:

Helyszín: az iskola számítástechnika tanterme

Időpont: a gyakorlati vizsga napja

felület: Microsoft Teams (https://products.office.com/hu-hu/microsoft-teams/group-chat-software)

meghívottak: a szakmai vizsga 4 tagú vizsgabizottsága

technikai feltételek: projektor, internet kapcsolat, számítógép

dokumentáció: szakmai vizsgán osztályozó ívre kerül bejegyzésre, CD-re kiírva a prezentációkat mellékelni kell. A vizsgán a tanulókról és a vizsga körülményeiről fotó és videófelvétel nem készül.

értékelés: A vizsgakövetelményeiként meghatározott Szakmai és vizsgakövetelményeknek megfelelően, melyet a gyakorlatért felelős szakoktató a vizsga jegyzőkönyvének mellékleteként csatol.

NoPIC
Elem címe: Értékelőlap
Szerző: Zsigó Zita, Kertész Ibolya
Típus:    WORD
Értékelőlap
Leírás: